Sep 28, 2015

Sajadah Tahajudku....

Dihamparan sajadah tahajudku,
Kau besarkan hatiku. 
Kau tentramkan gundahku.
Kau punahkan resahku.
Aku sungguh terlena saat berlama-lama denganMu.

Dihamparan sajadah tahajudku
Disitu aku termangu memungut satu demi satu
rinduku padaMu
Disitu aku terpaku terdiam membisu
sehingga tak ada kata dan doa di ruang hatiku
seakan hilang ditelan asaku yang tersisa

Dihamparan sajadah tahajudku,
Kau lucuti kelambi batinku
Kau telanjangi jiwaku
Disitu aku terpaku terbelenggu sejuta pilu
terduduk bertekuk lutut memujaMu
disitu aku bersujud khusyu
berserah jiwa yang tanpa daya dengan seribu malu

Dihamparan sajadah tahajudku,
Kau lepaskan lelah hatiku
Kau tumbuhkan lagi kembang rinduku
Kau wujudkan lagi asa hidupku
Kau sucikan lagi batin jiwaku
Kau kobarkan lagi iman dadaku
Kau nyalakan lagi taqwa hatiku
Izinkan hamba berlama lama terlena di haribaanMU

Aku Rindu