Sep 14, 2015

Bahagia Bersama Mas Paijo

Mengesankan...

Berbagi kesan bertukar pikiran...

Tak ada cela juga sujana...

Semuanya mengalir begitu saja...

Kata demi kata terukir manis dalam tautan memori...

Sesekali aku tersenyum, sesekali aku mengangguk...

Indahnya berbagi dalam hidup ini...

Meruntuhkan segala ego dan arogansi semu..

Mengikis curiga mengokohkan rasa...

Larut hanyut dalam aliran kata dan ekspresi jiwa...

Engkau belahan jiwa...

Tak terlukiskan dengan kata maupun bahasa...

Kesabaranmu, ketegaran dan keteguhan hatimu menguatkan langkahku...

Dan kepada dunia aku teriakan...

inilah ungkapan rasa dan perasaanku kepadamu....

Riak-riak kecil tak membuat kita menggigil

Kayuh dayung menyambut segala harapan...

Dan mentari kian berseri mengiring sejuta mimpi...

Mimpiku, mimpimu dan mimpi kita sayang...

Aku bahagia bersama mas paijo...

Aku Rindu