Aug 27, 2016

Embun Pagiku



Butir butir embun menetes di atas daun
Menciptakan nada kelembutan yang menembus ke setiap jiwa
Biarpun hanya sekejap kehadirannya...
Namun keindahannya , memberikan arti dalam kehidupan

Bilakah engkau tercipta dalam kefanaan
Ataukah memang takdir tak memungkinkan
Walaupun aku terus memohon
Tetapi lajumu tak mampu aku patahkan

Wahai embun pagi
Kau adalah semangatku
Yang selalu menyejukkan rasa dan sanubari
Meskipun hanya sebentar
Namun mampu memberiku berjuta kenangan

Wahai embun pagi..aku meminta
Janganlah engkau pergi
Karena engkaulah
Yang menghidupkan detak jantungku ,
Dan mewarnai langkah hidupku

Wahai embun pagiku
Janganlah kau pergi
Di setiap tetesmu adalah nafasku ,
Ruh dari cinta yang tlah hilang Bait dari segala kerinduan ,
Akan kesejukan , kebahagiaan..
Di langkah langkah cintaku
Wahai embun pagi...janganlah kau pergi .

Embun pagi menciptakan kesejukan di pagi hari , dia hadir hanya sebentar tapi maknanya sangat indah selalu memberi arti , jika di mungkinkan aku ingin embun pagi tak pergi , terus ada dan selalu mewarnai kehidupanku..

Aku Rindu